Diskutera inlägget: 30 minuters utmaningen i 30 dagar

30 minuters utmaningen i 30 dagar

Zemanta Related Posts Thumbnail

Hur gör man för att nå ett hälsosammare liv? Detta är något som de flesta, inte alla, men de flesta vet hur man gör. Folk vet att man ska äta mindre & röra på sig mer. Men samtidigt så gör vi inte det. En fråga som jag ofta har ställt mig är; Hur kan vi låta vår hälsa sjunka till botten, samtidigt som vi bara står vid sidan om och tittar?

SÅ, nu gör vi någonting åt detta!

Alla har ett eget ansvar gällande sig själv. Det är bara NI som bestämmer om ni ska äta godisen eller inte. Om ni ska sitta i soffan eller om ni ska träna.

Gör såhär

1. 30 minuter per dag har alla över, även om det är 05:00 på morgonen eller 22:00 på kvällen. Dessa 30 minuter vill jag att ni varje dag ska utföra en aktivitet. Aktiviteten kan vara; promenad, löpning, styrketräning, crossfit, cykel m.m. (Sen får ni gärna aktivera er mer)

2. Varje söndag vill jag att ni lagar storkok. 10 NYTTIGA (OBS! 2-3 olika måltider)  portioner som ni äter till Lunch & Middag Mån-fre. Helgen får ni göra någonting annat.

3. Köp hem varje vecka 5 keso burkar & 5 kvarg burkar (är ni kvinna räcker 3 keso & 3 kvarg). Dessa blir mellanmål 3 timmar förelunch & 3 timmar efter lunch.

4. Frukost är varje morgon 1,5 dl gröt & 2 ägg om ni är man 1dl gröt & 1 ägg om ni är kvinna.

5. Kvällsmål endast om ni tränar på kvällen.

6. INGET SOCKER

Inga konstigheter. Bara att bestämma sig. Jag vill jättegärna ha ett mail om det är någon som gjort detta i 30 dagar. Berätta då för mig hur ni mår idag kontra när ni startade. tomas@4-klovern.se

 

 

  • Surfer

    Sen är det väl lite så här också att varje människa är unik och har/behöver sina egna premisser för att må bra…

    • tompee3

      Helt rätt! Man måste alltid se till individen.