Diskutera inlägget: 4klöverns styrketräningskola med fria vikter (Triceps) (FILM)

4klöverns styrketräningskola med fria vikter (Triceps) (FILM)

Då var det dags för del 8 i denna följetång. Och denna gång får ni lära er några övningar för triceps. De övningar som vi går igenom är:

-Dips
-Sittande triceps extentions
-Triceps extentions
-Smal bänk

Lycka till!

  • Kim B

    Öööhh Övning 3 Liggande triceps extentions har jag aldrig hört eller nått annat namn än skullcrushers

    Då fick man höra ett nytt namn om det iaf men tackar vet jag skullcrushers då det namnet stämmer verkligen bra in =)

    Och som vanligt bra video.

  • Agent inom Amerikansk fotboll

    Whoes that Guy in the grey collageshirt ?

  • Robin J

    Hur många set/ rep. ska man göra beroende på om man är ute efter styrka/bygga/uthållighet och även under en diet?

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Kim B
    Härligt GLAS att du fick läradig något nytt! =)

    @ Agent inom amerikansk fotboll
    Han heter Mattias “X:et” Jonsson & är en av oss 4 personer på 4Klövern

    @ Robin J
    Jadu Robbin J din fråga kräver extrema mängder text. MEN kort summerat:
    Försök att öka på med mera vikt på stången eller fler reps för varje pass du tränar. Växla träningsform tex. intensivt ibland, mera vila nästa pass, fler set, mindre set. etc.
    Precis som Christoffer Lagerskog skriver i sin gästblogg här på 4Klövern så ökar nästan alla som är nybörjare i gymmet under sitt första år.
    Sen är ju bra kost, vila också väldigt viktiga aspekter!

  • Jan D

    Är lite fundersam hur klokt det är att lägga in dips i sitt program sett ur en skadesynpunkt, om jag får säga mitt.

  • http://www.4-klovern.se ola

    @Jan D
    Visst är det kanske en kantbollövning Janne, speciellt om man är ovan att träna på gym! Går ju dock att utföra på lite olika sätt för olika syften, men i det djupaste läget är den absolut en känslig övning! Det håller jag med till 100’%

  • Jan D

    Jag tänker speciellt på den ökade risken för artros i AC-leden, verkligen inte ovanligt hos många som tränat dips kontinuerligt, och nästan alla som faktiskt tävlar inom någon typ av sport med dips får det.

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Jan D
    Köper det Janne! Helt klart en övning att vara försiktig med! Vet själv hur lätt det är att bli viktkåt & sätta enorm press på delar av axelparti samt leder