Diskutera inlägget: 4KTV – CrossFit skolan del.1 (Full HD)

4KTV – CrossFit skolan del.1 (Full HD)

Ämnen som berörs i Del.1:
– Uppvärmning
– Träningstillbehör

Hoppas att FILMEN gav er något bra tips. Nu öser vi tillsammans på mot en härlig träningshöst !!

  • olaenberg

    Ber om ursäkt för att jag missat att lägga filmen offentlig.

    Men NU går den att se !! :)

  • träna mera

    Riktigt kul att du är på G igen Tomme efter diverse skador, tror även skalman skulle ligga i lä med den grymma uppvisningen av din bag in box ;)

    och som alltid viktigt att man bibehåller ett snyggt tandkött och en kariesfri mun samt att man står med båda fötterna på jorden ;D

    • olaenberg

      Tack Tobbe !!

      Haha, JA det gäller att sköta allting rätt, även tänderna =)

  • Wallace

    Du hehöver en större väska helt enkelt, grymt imponerad att man rymmer så mycket i en sån väska :)

    • olaenberg

      Det behöver han verkligen !

      Han ska få ärva en av mina gamla hockeytrunkar =)

  • Eva

    Kul att se, jag ser fram emot nästa del av crossfitskolan. Ni är verkligen inspirerade och roliga!

    • olaenberg

      Tack så hemskt mycket Eva !!

      Väldigt kul att du blir inspirerad. Vi gör så gott vi kan.

      Nästa del kommer ut i början på nästa vecka =)

  • Wallace

    Bra att ni talar om vikten att värma upp innan, jag har slarvat med det ibland och det brukar jag märka under passet.
    Jag kör ganska ofta “burgener warm up”, speciellet innan jag ska köra frivändningar eller ryck.

    • olaenberg

      Exakt !

      Att värma upp ordentligt är viktigt beroende på träningsform och en massa andra faktorer.

      Ska man “bara” träna armar så är ju inte uppvärmning lika “viktig” men ska man rycka, vända, tajma, etc. så är ju en genomblödning och stretching innan oerhört värdefull !!

  • P A

    Hälsa Tomas att de här coola kompressionsbrallorna, de långa sockarna eller shin-guards ju faktiskt har ett tydligt syfte inom Crossfit;
    att skydda underbenet mot alla de sår man får från stången i de olympiska lyften. Stången ska ju ligga mot benen i de flesta lyften och greppräfflorna i stången nöter ju en hel del.. Dessutom är den bra med skydd för underbenen när man klättrar rep exempelvis.. Keep up your Crossfitting!