Diskutera inlägget: Att hålla sig på rätt sida om gränsen!

Att hålla sig på rätt sida om gränsen!

bild-20-e1366048864542-768x1024
Har haft en strulig vinter, matförgifting, förkylningar och nu problem med luftrören som satt förhinder för många träningspass jag önskat att jag kunnat genomföra istället för att suttit i soffan.
Varför har det då blivit såhär, min teori är en blandning av en massa faktorer som t.ex. sömn, arbetsbörda, träning och kost.
Känner att jag har hamnat i en ondcirkel där jag inte riktigt fått något flyt i min träning, känt att jag varit på gång och känt mig stark då förkylningarna plötsligt kommer och löser av varandra. För lite sömn kan vara ett problem då jag oftast sover kring 6,5 h per natt under vardagarna. Det kanske inte låter så lite i de flestas ögon men jobbar man fysiskt 8 timmar per dag och sedan tränar ca 12-15 timmar i veckan tror jag att jag egentligen borde plussa på en timma på dessa 6,5 h. Problemet är att hitta tid för mer sömn där jag känner att jag torts allt är pigg på morgonen då känns det som att alternativet för att få bukt på problem är att träna smartare. Måste lära mig att köra lugnare konditionspass och ta fler vilodagar. Det är definitivt mitt största problem att våga träna lagom, är svårt när man är taggad och vill träna varje dag.

Summa summarum som rubriken lyder är det dax för mig att börja hålla mig på rätt sida om gränsen för vad min kropp tål för att hålla sig frisk. För det som ger allra bästa resultat i träning är ju att hålla sig frisk.

Hoppas på en bättre och friskare framtid för både mig och er läsare så vi kan åstadkomma det vi vill med våran träning.

  • David

    Kloka resonemang kompis! Våga vila och optimera den vila som tas!

  • olaenberg

    Din oerhörda energi är något som är en STOR fördel men samtidigt en stor nackdel för dig (i just denna fråga)

    Vad gäller ALLT ANNAT i livet så finns det bara fördelar med att ha bra energi och bra skalle !!