Diskutera inlägget: Crazy back workout part.3 (FILM)

Crazy back workout part.3 (FILM)

Då var det dags igen för en ny rulle med tung ryggträning! Crazy back workout Part.3 innehåller än mera adrenalin, vilja, glöd & tyngre vikter än part.1 & 2
Vill även denna gång upplysa er läsare om att utförandet ej är av styrkeskolanklass på toppsetten!
MEN detta är inte en bodypump film, utan tung träning för att spränga nya barriärer!

För er som missade part.1 & 2 så länkar jag in dem också

ENJOY!

Crazy back workout Part.3

Crazy back workout Part.2

Crazy back workout Part.1

  • CK

    BOOM snyggt mer sånt här! Nu är taggen på top inför ikväll!

  • Bikarbonat

    En liknande film fast på skidor/löpning/cykel ? Är det möjligt att få fram ? Kan dock tänka mig att det är lite omständigare att filma detta…

  • 1botpå10år

    Bra låtval!

  • Pean

    Riktigt nice video. Bra tryck!

  • Johannes

    Varför tränar inte Tomas med er? Han var ju med i första videon.
    Hur mycket kan man öka mellan varje pass egentligen?

  • Kim B

    Hel imponerande och video 3 var grymm.
    Märks ni börja bli riktig duktig på att göra filmer med musik och grafik m.m

    Crazy back workout Part.4 vill vi höra Five Finger Death Punch Xet imiterar Arnold och höra er skrika i lyften :D

  • Christian

    Jävlar vad ni har utvecklats i filmskapande, det kan lätt bli för mycket men det blev det verkligen inte nu!

    Hoppas på mer!

  • Chrille

    Hur kommer det sig att ni kör tyngre stångroddar än proffsen?
    Hur många toalettbesök blir det på vägen mot 100kg mot för under diet?

  • http://www.4-klovern.se ola

    @CK
    Kul att höra!

    @Bikarbonat
    Visst skulle det kunna gå att ordna! Tyvär svårt att fånga aggretionen på samma sätt som med vikter!

    @1botpå10år
    Har man Top 3 med Robban B att till gå så får man aldrig låttorka =)

    @PEAN
    DVD!

    @Johannes
    Tyvärr så kan inte Tomas prioritera sin träning efter oss andra. HAnhar alldeles för mycket passav div, kategorier samt sin satsning mot CrossFit 2012 & en hel del obekväma arbetstider.
    Alla dessa filmer är inspelade med några veckors mellanrum, på den tiden kan man def. öka på med dom vikter vi ökat med.

    @Kim B
    Crazy back workout part.4 blir en riktig killer! Hoppas att ingen faller ur ramen! Xet har gett oss hintar om att begära upp 200 kg på marken! BOOM….

    @Christian
    Vi försöker att utvecklas! Ibland med längre filmer, ibland med kortare, musikval, vinklar, effekter etc…

    @Chrille
    Hur kan du bänkpressa mer än MR.Olympia ?? Ungefär samma fråga =)
    Ska väll sägas att vi går till FAIL tillskillnad från många byggare som ligger långt ifrån FAIL. Därav en liten förklaring.

  • Niklas

    Mattias hur mycket har du ökat senaste 2 åren på ryggövningarna? Om jag inte minns fel så högreppade du mest för i tiden? När la du om till att träna med så stora vikter som i filmen?

  • http://www.4-klovern.se mattias

    Jadu Niklas, jag har alltid strävat efter att träna så tungt som möjligt men under vissa skadeperioder har det blivit lite mer reps ibland. Sedan har jag under vissa perioder senaste åren kört sk. GVT-träning. 2 övningar per pass och 10 set x 10 reps.

    Har väl ökat endel kanske framförallt i stångrodd senaste 2 åren. I Marken gjorde jag en femma på 150 kg när jag gick i 2an på gymnasiet så där har man väl inte gjort nån superökning men huvudsaken är ju att det går framåt. Har ökat en hel del i chins också ävne om jag nu efter byggnationerna inte riktigt är tillbaka på min högsta nivå där.

    Hoppas du fick svar på dina frågor:)

  • Gustav

    Har sett att ni alltid börjar med stången från powerrack och inte från marken? marklyft görs väl från marken? :)

  • Joel

    Om du lyssnar noga i video.1 så säger dom att de är marklyft från rack!
    Tänk på att dom kör övningen som 4e övning, känns nog tryggare att köra från rack..

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Gustav
    Alternerar med att starta från rack & från backen. När man redan avverkat 2-3 ryggövningar (bla. stångrodd) så brukar jag ofta köra marken från rack, för att känna på vikten.
    MEN helt klart är det ej godkänt att köra från rack om man vill ha det godkänt vid tävling.

    @ Joel
    Du verkar vara en klok kille! =)

  • Anders

    Men Joel om man söker trygghet när man tränar varför inte sänka vikten istället och göra ett korrekt marklyft?