Diskutera inlägget: Crazy Shoulder Workout Part. 2 (FILM)

Crazy Shoulder Workout Part. 2 (FILM)

Okej, då var det dags. Många har längtat efter nästa del av Crazy Shoulder Workout. Vi bjöd med Chrille Lagerskog och Jack Ohlson att träna med Herr Enberg. Kika på filmen för att se hur detta gick. Ni som inte sett Crazy shoulder Workout part 1 så finns den här LÄNK

Vid intresse för att vara med vid nästa Del, hör av er via kommentarer eller via någon av våras träningsjorunaler på www.kolozzeum.com

  • tibban

    Riktigt snyggt jobbat med filmen! Märks att ni övat med redigering och filmning. Kul även att “kamerariggen” fungerade så bra =)

  • Niwa

    Där kom den efterlängtade! Bra tagg inför morgondagens axelpass. Lokalen kändes trång med så mycket kött i på samma gång ;)

  • Adam

    Hur kommer det sig att alla utom Ola kör med full ROM? Ola kör ju bara halva reps jämfört med de andra, finns det någon tanke till varför? Eller är det bara för att få lyfta tyngre?

  • Kim B

    Fan det här kallar jag verkligen Crazy Shoulder Workout :D
    Måste säga det var kul och se Jack med hoppas på mer av detta.

    Detta var väl timat då det väntar just axlar för mig om ca 60 min bara lite kyckling cury gryta som väntar nu.

  • Tobiasj

    mycket bra film , :)

  • Affe

    Vem är killen i Röd tröja? Vaktmästare?
    Som jag ser det så tränar Ola axlar medans Jack och Krille tränar axlar, bröst, triceps.
    Mycket bra film!

  • Stockinger

    Grymt jobbat grabbar!
    När kommer crazy leg workout?! ;)

  • Chrille

    Det är Ola som tränar axlar på rätt sätt, men det är svårt att se för en som inte är insatt! För min egen del är det svårt att ändra en intränad rörelsebana. Min teknik gör att bröst kopplas in mycket. Men eftersom axlar är min bästa muskelgrupp visuellt så är det inget jag kommer att justera så länge det inte smärtar att gå så djupt

  • http://www.4-klovern.se mattias

    Bra chrille att du går in och förklarar hur det ligger till. Många som tror att om man kör lite kortar ROM så fuskar man och gör ett felaktigt utförande. Man behöver som sagt inte smacka ner stången till bröstet för att sedan låsa ut armarna för att få optimal träning. Som du säger så handlar det om att hitta vad som funkar för en själv, men vill man som sagt hålla fokus på enbart axlar så är Olas utförande att föredra.

    Övrigt, grym film och brutala vikter:)

  • Kim B

    Måste bara skriva av mig lite och säga att denna video peppade upp en ordentligt och satta precis PB för baksida axlar.
    Lyckades göra en 2a på 60kg 1 av dom blev ganska så godkänd med rörelse längd och den andra blev nog så kort men det gick med mycket fokus :D

    Väldigt kul vad en video och musik kan motivera en :D

  • Kim-Håkan

    Riktigt fet video som verkligen gör skäl för namnet! Ni gör verkligen att man längtar upp till Norr! ; ) Tack för inspiration och motivation!

  • Charlie

    Enligt egen åsikt så är korta, halva reps till för dom som antingen inte håller för att köra full rom eller så inte orkar hålla jämna steg med andra om de inte gör det:) Man kör väl ändå inte med fria vikter för att isolera en muskelgrupp..då kan man ju lika gärna skippa hela konceptet och bara sätta sig i maskiner all the time..grejen med fria vikter är väl ändå att fria vikter kommer att involvera stabiliserande muskelgrupper vilket kommer öka både muskelmassan och din styrka betydligt bättre..en muskel är väl till för att tränas i hela sin längd..vad får man ut av att köra halva knäböj och bicepscurl t.ex?

  • Jack

    Blev ju riktigt nice! Deltar mer än gärna i fler filmer framöver :) Kul att träna me så stora killar också!
    Grymt kul att höra att filmen ger motivation åt andra också, de är så de ska vara!!

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Tibban
    Vi gör så gott vi kan med våran stora budget & makalösa utrustning =)

    @ Niwah
    Hahaha Nisse! Har en känsla av att du PR:ar på axelpasset!

    @ Adam
    Jag kör halva reps för att belasta axeln maximalt & för att koppla bort bröst & Triceps så mycket som möjligt. Ang. Chrille & Jacks utförande så beskriver Chrille sitt ganska så bra i kommentaren han skrev.

    @ Kim B
    Kul att filmen kunde hjälpa dig till PR, kanske ett lite konstigt PR men dock ett PR =) GO GLAS!

    @tobiasj
    Tack Tobias, kul att höra!

    @Stockinger
    TY Stocken! Crazy leg workout kommer def. att bli av! Men inte just nu, MEN inom snar framtid =)

    @Chrille
    Mycket bra beskrivning Chrille! Tror att många inte riktigt förstår vad det hela handlar om.

    @ Mattias Xet Jonsson
    Tack Xet att det finns folk som dig som förstår sig på vad olika utföranden handlar om & vad man är ute efter!

    @ Kim-Håkan
    Vi längtar efter dig Kim! Så fort du ska hem till Piteå så lovar jag att styra ett Crazy pass där DU ska vara med (BEN) =)

    @ Charlie
    Hej Charlie!
    Jag svarar separat till dig. Måste göra ett inlägg på detta eftersom att okunskapen verkar TOTAL bland många läsare! (kommer upp ikväll eller imorgon)

    @ Jack
    Du är grym Jack! Du ska def. vara med på fler filmer! Skulle du gå in på ÖAK & dom skulle få se din talang så skulle dom gråta av lycka! Du är som gjord för brutala vikter.

  • Efraim

    Angående ROM, handlar det inte helt enkelt om vilken typ av målsättning man har med sin träning och därmed väljer ROM utifrån detta? Därmed kan man väl säga att både full ROM och halv ROM är bra, men allt beror på viket syfte man har?

  • Richard

    @ Ola “eftersom att okunskapen verkar TOTAL bland många läsare!” – Okunskapen är till synes TOTAL hos er också _ibland_ min vän!

  • Hans

    Kul att ni kör “reps tävling” medans en sitter och kör halvreps och dom andra kör “Hela reps” Nu är inte det här en riktig tävling men man ska väl sträva efter att göra samma utförande som dom andra när man tävlar?
    och sedan sitter ni och säger att det finns Total okunnighet i många av läsarna. ett bra bevis på eran okunnighet är http://4-klovern.se/hur-fasiken-ska-jag-komma-djupare-i-bojjen-del-2/#comments Jocke Vikbergs kommentar där.

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Efraim
    Bra skrivet Efraim! Precis det jag menar!

    @ Richard
    Säg mig i vilket samanhang & på vilka inlägg då Richard? När jag skriver att “eftersom att okunskapen verkar TOTAL bland många läsare!” Så behöver jag väl inte syfta på vad som är RÄTT ELLER FEL ?? eller ? JAG syftar på OKUNSKAP OM VARFÖR MAN TRÄNAR MED HALVA REPS! Är du med i sammanhanget?
    Att du skriver min vän vet jag ej hur jag ska tolka….Efternamn tack!

    @Hans
    Kul att du ger din synpunkt! Självklart ska man ha samma utförande vid tävling MEN detta är en plojgrej för att ge er läsare inspiration. Inte en PT-video där ni ska lägga energi på att döma folk.
    Som jag skrev ovan så menar jag okunskap i varför man tränar med halva reps, INTE vad som är rätt eller fel! OK ?
    Förstår inte vad du menar i inlägget om knäböj! Den rättning som görs är ju inte på en kommentar som en person som inte jobbar med bloggen skrivit! ?

    Jag har skrivit et inlägg på detta ämne som jag kommer att posta imorgon. Hoppas på en givande debatt där!

    Vill tack samtliga personer som gillar det vi förmedlar på 4klövern, vare sig vi gör hela eler halva reps så växer bloggen för var vecka som går & vi försöker dagligen att förbättra oss & ge er läsare inspiration att träna hårt & leva sunt!

  • Joakim Vikberg

    Inte för att vara den som är den, men jag hoppas att du (ni) inser att många/några som kommenterar denna blogg försöker bara provocera er/göra narr av er för minsta lilla snedsteg. Sedan har alla inte samma åsikt, alla har inte läst samma texter, mycket som spelar roll när det argumenteras om träning. Hur du än tränar så kommer du utvecklas på något sätt, men det kommer alltid finnas effektivare vägar att gå.

    Själv tycker jag det är rätt onödigt att försöka koppla ur triceps i en pressövning, det går liksom inte, däremot att göra övningen tyngre för just axlarna går bra. Axlarna jobbar ju trots allt i hela intervallet i militärpressar så jag själv förespråkar full ROM men det är ju bara jag. Ska inte lägga mig i allt för mycket i diskussionen eftersom det ändå bara är ord mot ord.

    Finns några diskussioner om detta på kolozzeum också! http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144408&highlight=milit%E4rpress eller http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=48479&highlight=milit%E4rpress

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Joakim Vikberg
    Visst är det så att folk provocerar!

    Givetvis svårt att koppla ur triceps om man ska pressa +100 kg! Att använda dom så sparsamt som möjligt är det jag menar!

    Skriv gärna en kommentar i mitt senaste inlägg! Finns som sagt inga rätt eller fel, bara åsikter!