Diskutera inlägget: Höst, regn, höst, blåst, regn, TRÄNING

Höst, regn, höst, blåst, regn, TRÄNING


Träna tillsammans, Ha kul tillsammans

Ja, vädergudarna är verkligen inte med oss här i Norrbotten & Piteå. De senaste dagarna har bjudet på ett antal 100mm regn. Det är väldigt lätt att gå in i sig själv, stänga sig inne och inte göra något alls. Inget fel med detta. Att krypa under en filt med en god kopp kaffe en sådan här höstdag är inte helt fel. MEN, ta vara på denna tid och träna bort höstmörkret. Det kommer att göra denna filt ännu skönare & koppen med kaffe ännu godare.

Jag tänkte ge några av mina bästa tips för att pigga upp träningen.

1. Byt träningstänk
Gör tvärtom vad du är van vid. Brukar du träna med få repetitioner, testa träna med många repetitioner. Brukar du styrketräna, testa konditionsträna. Ja ni förstår mitt resonemang. Testa chocka kroppen litegrand under Oktober månad för att sedan vara mer motiverad än någonsin nästa månad.

2. Sätt upp målsättningar
Denna målsättning kan vara vad som helst. Kanske lära sig göra 1 chins, utmana tider på 500m rodd, eller varför inte en målsättning att äta Frukost, lunch, middag varje dag? Det som passar er. Sätt upp ett start & stopp datum och se er progression under tiden. Detta kommer göra er motiverad & inspirerad.

3. Pigga upp träningsgarderoben
Snygga & funktionella kläder är något jag verkligen gillar. För mig blir detta lite psykologiskt. Har jag på mig något jag gillar, så känns det bättre. PLACEBO RULES!

4. Träna tillsammans
Så mycket roligare. Dra med dig sambon, brorsan, syrran, arbetskompisen eller varför inte bara fråga någon random på gymmet? Jag tror att många skulle tycka att detta vore kul. Peppa, motivera & träna tyngre tillsammans. Man glömmer lätt bort hur roligt träning kan vara.

5. NJUT AV TRÄNING
Glöm inte bort att vara stolta över er själva och njuta efter träningen. När ni har tränat färdigt och känner att svetten rinner ner för ansiktet, musklerna värker av trötthet, hjärtat slår det dubbla än vad man är van vid. Sätt er då gärna bara ner, slut ögonen, släpp in alla de känslorna som träningen frambringar. Känn energistapeln i er kropp ticka uppåt, hur glädjen börjar infinna sig & ta till er denna känsla. Det är att leva livet till DELUX.

Hoppas ni fick några tips av hur man kan pigga upp sin träning. Nu ska i alla fall jag krypa ner under en filt, dricka en kopp kaffe, lyssna på regnet som smattrar på plåttaket och bara njuta.

Ha en fantastisk Söndag!

  • http://www.p-town.se MIcke

    Bra tajming på det inlägget. Kom just hem och skulle kasta mig i soffan. Fast nu kanske gymmet får sig ett besök ändå :)

  • mattias h

    Kan bara hålla med. Känner nu då hösten verkligen är här att jag skulle behöva en löparkompis. Inte alltid party att dra ut 6 på morgonen själv i spöregnet för en löprunda.

  • Robban

    Bra skrivet, små enkla saker som kan lyfta så mycket och göra så mycket för inspirationen.

  • Olle

    Bra text Tomme!

  • http://idabiktar.blogspot.se/ Ida

    Hej!
    Jag har ett dilemma som ni mer än gärna får hjälpa mig med. Jag har (pga hundköp) inte samma möjlighet att lämna hemmet som tidigare och därmed inte samma möjlighet att ta mig till gymmet under några månader framöver. De längre promenaderna/löpturerna är också uteslutna under lika lång tid. Har ni några tips på hur jag kan underhålla kroppen i den mån det går utan att ha alltför stort utbud på vikter och redskap? Mvh Ida