Diskutera inlägget: Patrik Sjöberg – Företagsfighten 2015 – Vecka 8 av 11

Patrik Sjöberg – Företagsfighten 2015 – Vecka 8 av 11

IMG_1942

Vi är inne på åttonde veckan nu och med ett fjäderlätt kliv på vågen kan jag då konstatera att det försvunnit fler veckor än kilon. Formen är däremot bättre än på flera år och mindre arbetsbyxor måste införskaffas. Om det då är höghöjdsträningen i dom svenska fjällen med skoter, fiske och snögrottsbyggande som lagt grund för det, eller om det är Tomas stenhårda cirkelpass där jag haft en snittpuls på nästan 214 bpm som har något att göra med det vet jag inte.
Annars har träningen bestått av vanlig vardagsträning i jobbet, i skogen med den skillnaden att jag går någon gång istället för att ta fyrhjulingen eller bilen vart jag än ska, cykla till gymmet är ju också en grej som jag börjat med, borde ju egentligen vara självklart men men.

Kosten då!
Har inte gjort några jätteändringar på kosten, iallafall inte på innehållet men däremot på mängden. Jag har ju en mormor som har ett 5-stjärnigt kök på mossen och där blir det en hel del mat och matlådor och det vägrar jag ändra på, hon vet vad jag vill ha och det är ingen mellan eller matlagningsgrädde i såsen där inte. Så skillnaden blev då att jag har börjat halvera lådorna som brukar väga in på kilot ungefär, vilket räcker gott och väl och när jag köper pizza eller hamburgare så tar jag bara en istället för två nuförtiden.

All träning och en i stort sett helt nykter period på sju-åtta veckor har gjort att jag fått myror i brallan, nån typ av aktivitet måste jag göra varje dag för att kroppen ska kunna slappen av, på gott och ont, mest gott! En stor skillnad sen tidigare då jag ofta nattsuddade är att när jag blir trött, då blir jag ordentligt trött så nattfilmerna är ett minne blott. Och med det så försvinner ju även nattmackorna och oboyen! Klassisk WIN WIN!!

Den största och bästa ändringen som gjorts i träningsväg är typen av träning, istället för tunga vikter och mycke vila har jag börjat köra korta och intensiva cirkelpass där hela kroppen får sig en genomkörare. Och som den atlet man är så räcker 45-60min gott och väl om man kör hårt.

Ps. Magrutor till sommarn?!?! kanske fick lite hybris, jag vet ju faktiskt it vad som döljer sig där bakom så vi får väl se till sommarn om det har gått bra eller som vanligt, mirakel har ju hänt förr. Ds