Diskutera inlägget: Status på min träning + Roddmaskin 500 meter (FILM)

Status på min träning + Roddmaskin 500 meter (FILM)

Status
Har under den senaste tiden haft en helt okej formkurva på min träning. Under de senaste 2 veckorna så har det varit lite mindre med div. åtaganden som går ut över träningen. Var ner till Sundsvall i 4 dagar där passade jag på att vila helt från träning, vilket jag känner var ett klokt beslut. Kommer även att börja smyga mig neråt på vågen från i nuläget ca 110 kg, för att landa runt 100 kg i sommar. Kommer inte att följa någon direkt uppstyrd diet, men jag väljer givetvis bort alla onyttigheter & skruvar upp den kardiovaskulära träningen (rodd, crosstrainer, löpning, promenader etc.)

Skador
På skadefronten så är ser det bra ut. Är endast dessa bröstfästen som spökar, har märkt tydliga tendenser av att jag får mest känningar då jag tränar bänkpress med höga reps-intervaller, samt med smal stance på greppet.

Fokus & målsättningar
Jag har inga direkta målsättningar på en viss vikt i någon specifik övning, utan jag vill kunna fortsätta att träna på utan skador & känna att jag går framåt, samt kanske på köpet lyckas bygga på mig något gram muskelmassa.
Jag kommer att att försöka trigga mig själv på 500 meter rodd (maxning) vilket jag i klippet prövar på för 1:a gången någonsin.

Kändes som att tiden stod still när jag körde denna utmaning! Syran & väggen var verkligen påtaglig, känns att jag inte aktiverat hjärtat med specifik konditionsträning sedan September. (Nu kan det bara bli bättre) “hoppas jag”

/ O

  • http://www.4-klovern.se Tomas Åström

    Oj vilken öppning.

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Tomas Åström

    Jo jag vet! Tyvärr så räcker det inte med att bara ha en bra start! // Gör om gör rätt