Diskutera inlägget: Tips på bra armpass !

Tips på bra armpass !

Jaa..Hur toppar man gårdagens inlägg (Crazy sholuder part III), mycket tufft, JA helt omöjligt, men vi fortsätter ändå =)

Att träna armar separat är alltid en debattfråga. Får man nog av biceps & tricepsträning under veckan vid träning av alla de andra muskelgrupperna? Ska man baka in Biceps/triceps vid träning av andra muskelgrupper. Ska man köra armar tungt, lätt, med kontakt etc… Alla har sin egen teori.

Jag personligen tränar oftast armar i omgångar med 1 tung basövning för biceps & sedan triceps, därefter kör jag mera på kontakt & högreps (tar de bästa av 2 världar)

Vid detta armpass (FILMEN) så kör jag:

Smal bänkpress
– Stegande vikt 5:or upp till fail. Tummar en aning på tekniken på sista set, men det tycker jag man ska göra om man vill ta sig framåt!

Stångcurl (ez-stång)
– Stegande vikt 5:or upp till fail. Tummar en aning på tekniken på sista set, men det tycker jag man ska göra om man vill ta sig framåt!

Sit.tricepsextention (hantel)
Stegar vikterna uppåt, siktar på 8-10 reps

Konc.curl (hantel)
– Raka set dvs. samma vikt alla set. 10-12 reps Squeezzz

Kickbacks
– Raka set dvs. samma vikt alla set. 10-12 reps

Shrugs
Här kör jag ibland riktigt tungt & ibland mycket lätt & med extremt långsamt utförande

Denna film är från i sommras. Vikt ca 88-90 kg (minns inte riktigt)

För mera filmer klicka på VIDEOKLIPP högst upp på sidan, eller besök våran youtube kanal!

  • Stenmark

    Snyggt armpass! Är lite av skolan att all form av koncentrationsträning för armarna är onskans påfund, men every man for himself, tänkte kolla lite hur du ser på kroppsviktsträning för armarna? Kör pullups med smaltgrepp och tricepsdips mellan två bänkar, tycker de är riktigt göttiga för biceps/triceps.

    Har kört axlar som du sade sen vi hade den diskussionen för ca 2-3 månader sen, funkar riktigt bra!

    I övrigt börjar storformen närma sig, tryckte ett riktigt skön bröstpass i veckan där 5×100 + 4×100 i bänken reppades av med en ynklig vikt av 77 starka kg!

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Stenmark
    Kul att höra att du är på G! Vad gäller dips mellan 2 bänkar så finner jag den riktigt skön! Pullupsmed smalt grep avstår jag gärna, men visst som kroppsvikt övning är den ju jobbig & tung!

    77kg! Antar att du ligger på diet just nu då ?

  • Stenmark

    @ Ola
    Aaa, kör ett riktigt skönt dietupplägg, drar 2.5 Km löpning varje morgon innan jag drar på Universitet, sen försöker jag variera mellan halvkroppspass på gymmet 3-4 dagar i veckan och köra iaf 2 pass. De har ett asskönt pass här i Linköping som heter Underground, en timme rotation på Crossfit övningar, körde idag, helt slut :)
    Sen har man ju lyxen av att Lidl kvarg finns tillgängligt så dieten blir ganska billig!

    Tänkte kolla med dig/er om ni hade lust att styra eller skriva om ett Benpass med fokus på att bygga spänst? Är inte sugen på att bygga någon massa på benen, de är redan nog stora, men skulle gärna köra lite ben och då kan man lika gärna försöka bli lite spänstig!

  • http://www.4-klovern.se ola

    @ Stenmark
    Ok! Kul att dieten ger resultat! ;)

    Vad gäller spännst & styrka så går dom ju lite hand i hand! Men jag förstår vad du menar. Ska försöka mig på ett inlägg ang. Detta sometime;)

    Kör hårt & lycka till i fortsättningen!