Diskutera inlägget: Tips på – Bra tryck i biceps (föruttröttning & kontakt)

Tips på – Bra tryck i biceps (föruttröttning & kontakt)

Att få bra kontakt med div. muskelgrupper kan skilja sig väldigt mycket från person till person. Personligen så har jag väldigt svårt att få bra kontakt & “tryck” i biceps. Skriver nedan upp hur jag hittat en bra väg till en bättre känsla.

Eftersom att jag har ganska så långa armar så hittar jag bäst känsla & vinklar med cabelmaskiner, detta är ingen direkt massabyggare i jämförelse med stångcurlar/hantelcurls, men eftersom jag inte hittar riktigt rätt med stång & hantlar så tillämpar jag en variant på koncentrationcurl i cabelmaskin som supersetas med stångcurl. På detta sätt får jag “det bästa av 2 världar” – nämligen kontakt i en cableövning & en mera massabyggande övning i stångcurl.

Om jag även ska beröra de visuella & styrkemässiga aspekterna på denna muskelgrupp så kan jag väll säga att jag är rätt så stark i biceps, MEN rent visuellt är det nog min sämsta muskelgrupp. (dvs. styrka & visuell muskelutveckling går inte alltid ihop)

Så hära kan en föruttröttningsövning se ut för mig. Detta följt av stångcurl med rak/ez-stång (ej film på den)

Set & reps varierar beroende på dagsform & “game plan” för dagen!

Lycka till!

/ O

  • http://www.frifrakt.nu Andreas

    Grym träning!