Diskutera inlägget: Tips på nyttig efterrätt till helgen. Chokladmousse

Tips på nyttig efterrätt till helgen. Chokladmousse

Nyttig Chokladmousse med avocado & banan

20140509-205741.jpg

För 2 pers
– 1 Avocado
– 1 Banan
– 100g kvarg
– 10g kakao
– 1 dl Proteinpulver ( choklad – Double Pro)

Mixa ihop avocado, banan & kvarg. Personligen ska det vara lite grovt mixat. Blanda därefter i kakao & proteinpulver. Går även bra utan proteinpulver. Du skulle kunna vispa ner 2 äggvitor istället. Placera i kylen 1 timma. Toppa med bär.

Även fast man använder nyttiga råvaror, så bör man ändå tänka på att det fortfarande är en del kalorier vi stoppar i oss. Bara för att det är nyttigt så kan vi inte äta hur mycket som helst av det.

Några tips på smaksättare:
– Riv ner skal & pressa ner saft från valfri citrus frukt; apelsin, citron, lime
– Toppa med passionsfrukt, kiwi, m.m.
– Toppa med jordnötssmör (mycket kcal)

Så här ser näringsfördelningen ut per portion:
Kcal: 255
Protein: 19g
Kolhydrater: 14g
Fett: 11g