Diskutera inlägget: Träna som pappa – Del 4 (FILM)

Träna som pappa – Del 4 (FILM)

Gott Nytt år samtliga. 2013 lämnar vi bakom oss och nu blickar vi framåt för nästa år. Jag tänkte ge ett tips på ett väldigt tidseffektivt pass att träna hemma.

40s jobb / 10s vila
– 2 övningar / station
– 3 set / övning
– supersetta (växla mellan övningarna.

Varje station tar 5 minuter. Så ladda hem någon bra app till telefonen där ni kan lägga upp era egna intervaller. Jag personligen kör med “seconds” intervall timer.

Så här körde jag (modifiera passet till er nivå) & Denna gång filmade jag spektaklet.

Station 1
– Knä kick
– Handstående armhävningar

Station 2
– Armhävningar + 10kg viktväst
– Airsquats + 10kg viktväst

Station 3
– Skuggboxning
– Bicepscurl 25kg

Station 4
– Pushpress 40kg
– Stångrodd 40kg

Station 5
– Plankan (med lite varierande dynamiska utföranden)
– Bensträck + crunch

Som sagt kör utifrån era förutsättningar. Har ni ingen vikt? Fyll en väska med vattenflaskor. Detta pass tog 30 minuter. 25 min effektivt.

Kör hårt!

  • nyfiken

    Tjenare, undrar vad det är för stång du använder dig utav i garageträningen?

  • tompee3

    Tjena!

    Det är en BodyPump stång som jag har!