Diskutera inlägget: Vägen till CrossFit SM 2012 (Cindy och utvärdering av CrossFit vecka) del 15

Vägen till CrossFit SM 2012 (Cindy och utvärdering av CrossFit vecka) del 15

Godmorgon kära läsare!

Igår avslutade jag min vecka med CrossFitpasset “Cindy” som är:

– 5 chins
– 10 armhävningar
– 15 airsquats

MAX antal rundor under 20 minuter.

Har kört denna WOD en gång tidigare. Då klarade jag av 21 rundor. Lyckades klämma till med 22 rundor denna gång. Kändes riktigt bra att få kliva ett steg framåt i utvecklingen. Dock kändes pulsen och flåset riktigt dåligt under hela passet. Tänkte rada upp de pass jag kört här nedan och skriva min nuvarande tid:

– FRAN – nu 6:38 – förr 7:30 (med mindre vikt på stången)
– 4KLÖVERNS PRESS UTMANING – nu 10:45 – förr 12:20
– LINDA – nu 21:19 – förr 23:30
– CINDY – nu 22 rundor – förr 21 rundor

Jag lyckades alltså klämma till med PB på samtliga pass under denna vecka, trots att kroppen inte kändes helt OK. Med helt OK menar jag här flåset & konditionen. Styrkan kändes riktigt bra. Men denna ekvation är nog inte så svår att tyda, då jag under de senaste veckorna fokuserat på TUNG styrketräning med syfte att öka i styrka. Det känns som jag har lyckats.

Hursomhelst så tror jag att det var ett bra Break från min TUNGA träning som jag nu ska gå tillbaka till i Ca: 6 veckor. Nytt tagg och ny energi. Jag bidrar med en film här från när jag körde Cindy igår. (ber om ursäkt för tråkig film med lite vinklar)

  • Kritiskt öga

    Vad är tanken med din tunga träning? Lallar du på i din ensamhet eller tränar du med personer som sporrar dig att lasta bly & får dig till att spränga gränser!

  • ÖK

    Sämsta chinsen jag sett! Ingen vikt på benböjarna? Slarviga armhävningar!!! // påtok för många frågor om examinationen med sjukt långsam dialekt.

  • Pajj

    ÖK:
    You jelly bro? Länka din video på denna WOD så får vi se hur dina chins ser ut när du ska göra 110st :@)

  • tomas sambo

    Håller helt med ÖK! Gör om, gör rätt älskling!

  • Jesse

    Ingen kritik mot chinsen utan mer en undran. Är det såna här chins man ska göra i crossfit? Varför gör man inte vanliga? Tar de likadant och vilket är jobbigare osv? Bra kört annars.

  • http://www.4-klovern.se Tomas Åström

    @ Kritiskt öga

    Jag tränar helst med personer som kan sporra mig, men eftersom jag väldigt sällan tillgång till att träna med andra så tränar jag oftast själv. Men jag har ändå lyckats Pusha mig själv och spränga gränser. Så jag är väldigt nöjd med hur det har utvecklats. Och varför jag kör TUNG träning nu är för att jag ska vara med i CrossFit SM och jag behöver en högre TOPP styrka. därav tung styrketräning.

    @ÖK

    Håller med Paj!

    @ Tomas sambo

    okej, kanske skulle skrivit MIN sambo. Gå och lägg dig! ;)

    @Jesse

    I crossfit så gör du något som kallas för kipping pullups. Detta gör att du orkar lite fler och kan utföra dem i ett högre tempo. Dock, är du inte van att “kippa” så kan det bli motsattsen till att du gör färre. Du får absolut köra vanliga, men i WODS som dessa så skulle jag inte rekomendera det då du kör slut på dig totalt. “kipping” tar lite mer på hela kroppen, du får använda bålen på ett helt annat sätt.