Diskutera inlägget: Vägen till CrossFit SM 2012 (En dag i mitt liv) Del 9

Vägen till CrossFit SM 2012 (En dag i mitt liv) Del 9

05:40 Väckarklockan ringer

Dags att kliva upp, få i sig en protteshake och lite frukt, sen kliva in i bilen för dagens första pass på Step In.

06:30 Spinning + Styrka

Spinning i 30 minuter och styrka i 20 minuter med ett riktigt glatt och morgonpiggt gäng. Om man var trött innan detta pass, så blev man definitivt vaken efter.

07:30 Frukost

2 Mjukbröd med ost, skinka & gurka. 2 ägg. Yoghurt & flingor. Och en stor kopp KAFFE!

8:00-11:30 Jobb

Diverse Jobb på Step In. Tester, träningsprogram med mera.

11:30 Dagens Andra pass. RYGG

Innan detta pass åt jag 2 bananer och drack en protein shake. Jag åt även 2-3 mackor på 09:30 fikat som vi hade så jag kände mig rätt fylld med energi. Passet blev riktigt bra. Tränar på att dra Marklyft från backen utan remmar samt omtag av grepp vid varje lyft. så här såg min Serie ut:

 MARKLYFT: 60 x 15, 100 x 10, 120 x 5, 140 x 3, 150 x 3, 150 x 3, 150 x 3, 140 x 5, 120 x 10, 100 x 10 ( med stopp halvägs upp)

LATSDRAG MED SMALT GREPP: 50 x 10, 60 x 10, 70 x 8, 75 x 8

HANTELRODD: 38,5 x 12, 38,5 x 12, 38,5 x 12

OMVÄND PECDEC: 25 x 15, 25 x 15, 25 x 15

SHRUGS: 40 x 20, 60 x 20, 80 x 20, 80 x 15

Protein shake direkt efter pass.

14:00 Lunch

Lax, potatis, morötter, sallad, fetaost

15:00 Kaffe, fika och häng hos Matte & Magda

 

17:30 Middag

Tacos i Öjebyn hos Svärmor och Svärfar. Bra fyllning efter en lång dag.

20:00 Ben & Jerrys, Kaffe & Idol.

24:00 Zzzzzzzzzz…..

Det var min Fredag!

 

  • Robin J

    Vad är det för protteshake du dricker? Är det något du rekomenderar eller är det mer för en som tränar på eran nivå?
    Kör hårt!

    • http://www.4-klovern.se Tomas Åström

      Hej Robin! För tillfället så är det Whey FX. Men annars kan jag dricka Isolate ibland också. Dock skulle jag hellre välja att få i mig detta genom vanlig mat om det gick. Jag tar Proteinshake för att underlätta, Samt att jag tränar en hel del. Jag skulle rekomendera dig att ta en proteinshake efter träning om du har tränat hårt och inte hinner få i dig någon annan proteinkälla direkt efter träningen. Annars fungerar vanlig mat lika bra.

  • Robin J

    Tackar för svaret :)

  • http://www.4-klovern.se ola

    Med lite bättre planering skulle många shakers kunna bytas ut mot bättre proteinkällor. Men det är klart! Är man en översnäll passmissbrukande instruktör som tar på sig alldeles för mycket av andras pass så blir ju något i vardagen lidande.

    Tips från coachen: Lägg din karriär som instruktör på hyllan 1 år. Ta upp den igen efter du tävlat på CrossFit SM & DC 2012!