Diskutera inlägget: Vägen till CrossFit SM 2012 (Hur äter jag för tillfället?) Del 3

Vägen till CrossFit SM 2012 (Hur äter jag för tillfället?) Del 3

Vi

har fått in lite frågor om hur vi äter och tränar för tillfället. Tänkte gå in lite djupera på hur min Kost ser ut för tillfället.

Om jag ska vara ärlig så äter jag inte alls bra just nu. Det blir väldigt sporadiskt och jag glömmer ofta bort mellanmål och äter alldeles för lite när jag väl äter Lunch & Middag. Jag skulle dock kunna säga att jag går Ca: + – 0 just nu på det jag stoppar i mig och gör av mig med. Det har blivit en hel del fika de senaste veckorna som substitut istället för den “riktiga maten”.

 

Det jag vill visa med detta är att vi alla är mänskliga. Det kommer skeden i livet då kosten inte går att hålla optimalt. Genom att äta så som jag gör nu kommer inte ge mig några speciella ökningar i gymmet, kommer inte göra mig piggare och kommer inte göra mig mer “Fit“. Men genom att äta så som jag gör nu, gör också att jag behåller mig i den form som jag har för tillfället. Så man kommer ofta tillbaka till vilket syfte man har med allting. Vill du fungera så som du alltid gjort? Ja, ät OK och träna OK. då kommer nog detta gå bra. Vill du öka i styrka eller deffa? Ja, då krävs en plan med det du gör.

Såhär skulle det ha sett ut om jag hade ätit seriöst mot den plan som jag har för tillfället, vilket är att öka styrkan:

Frukost: 2dl gröt, mandlar, bär, kanel, 2ägg, 2skivor grovt bröd, skinka, ost, paprika
Mellanmål: Protein shake + 2 skivor grovt bröd med pålägg + lite mandlar
Lunch: 2 Laxfilé, 4 medelstora potatisar, 2 medelstora morötter, Sås gjort på kesella, vanlig grönsallad
Mellanmål: 250g Keso, mandlar, bär, kiwi + 2 skivor bröd grovt med 1 mosad banan på.
Middag: 300g rött kött, Broccoli, Auborgine, 1,5dl quinoa, tzatsiki gjord på kesella, sallad
Kvällsmål: Proteinplättar som serveras med grädde, ekologiskt jordnötssmör & Bär

Träningsnutrition:

Företräning 1dl Vassle + 0,5dl Fast Carbs
Efter träning 1dl Vassle

Som ni ser så blir det lite lägre på Kolhydrater mot kvällen, då jag inte anser att man behöver den stora mängden kolisar motkvällen, bättre att börja fylla på från morgon och sedan trappa ner under dagen. Skulle man ständigt äta massvis med kolhydrater skulle jag känna mig väldigt uppsvälld. Detta upplägg är som sagt mot det syfte som jag har nu i att bygga upp styrka, men inte nödvändigtvis bygga allt för mycket massa.

Ha en trevlig dag!