Diskutera inlägget: Vägen till CrossFit SM 2012 (Ökar i styrka) Del 35

Vägen till CrossFit SM 2012 (Ökar i styrka) Del 35

Hoppas alla har haft en trevlig midsommar med mycket god mat! Man behöver ladda batterierna för att orka med vardagen som kommer. Samma sak gäller med träningen. Ladda batterierna, vila kroppen, fyll på med näring, kanske inte alltid BRA näring, men bara du mår gott. Då ska du se att det händer saker när du väl kommer tillbaka till träningen. OBS! om du i vanliga fall kör strikt 7 av 7 dagar i veckan OBS!

Jag märker direkt när kroppen behöver återhämtning, och när den behöver vila. Oftast blir man sjuk eller skadad om man går över den gränsen. Just nu är jag inne i en bra period, Tränar bra, men jag vilar också bra. Detta resulterar i ökad styrka. Kika gärna på mitt senaste pass med Frontböj som TUNG basövning följt av två kortare CrossFit Pass. Så här ser ofta mitt upplägg ut för tillfället när jag tränar.

Double Unders, Wallballs & Handstand pushups är Prio övningar för mig just nu. Jag är väldigt dålig på dessa, så försöker fixa till teknik genom att köra dem lite oftare nu. För er som är inne i svängarna gällande CrossFit så har jag lyckats sänka mig på “FRAN” den viktigaste benchmarks-passet. Sänkte mig med hela 1.44 min från föregående. till tiden 4:54. Fortfarande inte nöjd med tiden. Men betydligt bättre.

Ha en trevlig dag! Nu drar jag till Stockholm i 4 dagar.

  • Robban S

    Riktigt snygg stil i frontböjen! Kanon djup, imponerande!

  • Oljefat

    Snyggast & starkast i 4klövern. Känns som att dom andra i gänget har lite att bevisa på benträningen.
    Mycket god teknik på dina lyft.

    • http://www.4-klovern.se Tomas Åström

      Tack för de fina orden;) alltid kul med komplimanger!

  • http://www.dintraning.se/fyscoachen Åsa Söderberg

    Grymt! Kul att följa din resa till Crossfit-SM! Fortsatt lycka till!

  • http://www.4-klovern.se ola

    Good Work TTTT! Du är def. på G nu.