Diskutera inlägget: Vägen till CrossFit SM 2012 (Styrketräningsprgo & PB) Del 4

Vägen till CrossFit SM 2012 (Styrketräningsprgo & PB) Del 4

Så som ni många märker när ni läst mina inlägg, så går det inte riktigt som jag har tänkt mig. Alldeles för mycket träning och för litet intag av mat. Men jag har LÅNG tid på mig. Det är inte förns på 1 år jag ska tävla. Så det hinner förbättras. Däremot är så går träningen väldigt bra ändå. Trots att jag tränar som en tok, nästan lite för mycket så lyckas jag komma upp på vikter som jag aldrig varit på förut.

Benböjen blev en riktig höjdare igår. Direkt efter Bodypump passet gick jag upp i gymmet och böjde. 5:a på 100kg. 3:a på 110kg. 1:a på 120kg och tillslut en 1:a på 125kg. Vilket är nytt PB. Därefter så högreppade jag på 100kg på böjen och lyckades klämma till med 10st. Även om Jim fanns bakom de sista repsen så är detta en klar förbättring. 2:a PB:et för dagen.

Det som är speciellt är att jag lyckas öka styrkan för tillfället med den träningsdos som egentligen är på tok för hög i detta syfte. Detta går inte riktigt ihop. Men jag klagar inte.

Så här är hursomhelst tanken att mitt träningsprogram kommer se ut de närmaste månaderna under min uppbyggnadsperiod.

Det som är viktigt att ta hänsyn till är dagen när jag kör CrossFit så kommer jag att köra ett rullande 4 veckors program. Där ena veckan är fokus på Axlar, andra på Bröst, tredje på Rygg och fjärde på Ben. Det som ni ser här ovan är ett pass där jag kör fokusgrupp axlar. Och sist men inte minst så har jag lagt in en dag i veckan med fokus på Teknik & Rörlighet. Tror stenhårt på detta upplägg nu i några veckor framöver.

Ha en trevlig Lördag!

  • Petter Wikberg

    Bra träningsupplägg Tomas! Men hur ser torsdagen ut när du inte kör crossfit utan ett vanligt axelpass/armpass? Grym läsning!