Återigen har T:träffgänget haft en delikat lunchvickning! Denna gång var det min tur att anordna. Jag hade beställt 25 grader & sol med lätt vind. Tyvärr så blev det 31 grader & vindstilla, men vad gör det när vintern snart är här och vi går mot mörkare tider. Tyvärr så kunde inte Mattias Engberg delta på denna T:träff, så vi var tvungna att kalla in en 1:a reserv för första gången på 16 träffar. Valet föll på Uffe Wikström med en gedigen meritlista på vasalopp, samt tunga lyft i gymmet, Uffe har istort sett alla intressen gemensamma med jag och Tomas Berger så han var ett perfekt val.
Maten jag valde att tillaga denna T:träff var surströmming med div. tillbehör. Följt av en magiskt marängtårta med lite speciall ingredienser tillsatta…
| 2 nöjda herrar med stor erfarenhet av både surströmming & deciliterfyllda snappsar. |
| Berger öppnar upp burkarna. Påstår sig ha hittat ett knep som gör att han aldrig kommer i kontakt med spadet. |
| Surströmmingen med tillbehör. Givetvis så kokades det färskpotatis också. |
| Magisk efterrätt som “gubbarna” tyvärr inte pallade allt för många bitar av. |
| Varmt och sommrigt var det. Gäller att tajma rätt med väder, mat etc. för att ge ett så bra helhetsintryck som möjligt för högsta möjliga poäng |